Kultura medialnie zapośredniczona. Badania nad mediami w optyce kulturoznawczej

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 46,00 zł 46.00
ilość egz.
dodaj do przechowalni

Opis

Redakcja naukowa: Wojciech Chyła, Magdalena Kamińska, Piotr Kędziora, Marta Kosińska

Marzec 2010

Format B5

488 stron

Oprawa miękka

Spis treści

Od redakcji

Słowo wstępne

I. W poszukiwaniu kulturoznawczych metodologii badań nad mediami

Andrzej Gwóźdź - W stronę medioznawstwa jako kulturoznawstwa albo ku ogólnej teorii mediów obrazowych

Marta Kosińska - Internet w optyce kulturoznawczej

Magdalena Kamińska - Memy, signa i sigile. Perspektywy e-semiologii

Piotr Kędziora - Software studies i remiks w refleksji nad kulturą cyfrową

Kamila Ogorzały - Konstruktywistyczno-systemowe perspektywy w badaniu mediów masowych

Eugeniusz Wilk - Między genealogią a genologią. Tropy Foucaultowskie w refleksji nad gatunkami medialnymi

Marcin Składanek - Cyfrowy compositing. Kultura audiowizualna jako kultura designu

Magdalena Wołek - Podejrzane spojrzenie. Hermeneutyka sposobów przedstawiania nowych mediów

Jacek Seweryn Podgórski - Antropologia kognitywna jako nowa dziedzina badań nad społeczeństwami informacyjnymi

II. W stronę teorii kultury zmediatyzowanej

Wojciech Chyła - Kultura intensywnie zmediatyzowana. Biotechnomerkantylizm, biopolityka, biowładza: doksokracja rynkowego populizmu jako efekt technomerkantylnych autoregulacji

Barbara Kita - Technologie prędkości. Zapiski na marginesie lektury

Paula Virilia Agnieszka Doda-Wyszyńska - Przekaźnik JEST przekazem?

Matylda Szewczyk - Bergsonowskie rozumienie kategorii wirtualności wobec współczesnej refleksji nad światem obrazów technicznych

Marcin Trybulec - Pojęcie podmiotu poznania w szkole komunikacji społecznej z Toronto

III. Antropologiczny wymiar kultury medialnie zapośredniczonej

Janina Hajduk-Nijakowska - Proces odbioru przekazów medialnych jako czynność kulturowo usytuowana

Bogusław Dziadzia - Wszyscy święci w ekranie zaklęci Anna Rogozińska - Konstruowanie wirtualnej tożsamości: w stronę antropologii internetowych praktyk kulturowych

Marta Rakoczy - Słowo jako działanie a technologiczny determinizm – wokół koncepcji Bronisława Malinowskiego i Ludwiga Wittgensteina

Mariusz Wieczerzyński - Media w badaniach transnarodowych

Tadeusz Skowroński - Nowe media a kultura ezoteryczna. Antropologiczny wymiar badań nad magią w Internecie

Joanna Rzońca - Rola CBC (Canadian Broadcasting Corporation) w kształtowaniu kanadyjskiej polityki wielokulturowości

Dariusz Brzeziński - Metamorfozy czasu w społeczeństwie informacyjnym

IV. Media a świat społeczny

Kazimierz Krzysztofek - Totalizacja życia w społeczeństwie bogatym w media

Jacek Dąbała - Rozumienie dramaturgii w pracy dziennikarskiej

Urszula Jarecka - Tabloidyzacja oferty medialnej na tle przemian sfery publicznej

Mirosław Filiciak - Ludzie znani dawniej jako publiczność? W stronę krytyki mediów społecznych

Ryszard Necel - O potrzebach telewidza, czyli o znaczeniu programów informacyjno-publicystycznych w życiu codziennym V. Edukacyjne aspekty społeczeństwa informacyjnego

Andrzej Radomski, Radosław Bomba, Przemysław Zonik - Perspektywy wykorzystania Internetu II generacji w kulturoznawstwie

Agnieszka Zwiefka-Chwałek - Złapani w sieć. O wspólnotach wiedzy w dziennikarstwie

Monika Górska-Olesińska - Retoryka w kulturach elektronicznych. Cyberdyskursywność

Katarzyna Molek-Kozakowska - W poszukiwaniu modelu krytycznej pedagogizacji medialnej

Maciej Ożóg - Kultura webcamów – świat w dobie powszechnego ekshibicjonizmu

Magdalena Buchczyk - Media i nowa muzeologia. Perspektywy kulturoznawcze na przykładzie praktyk kuratorskich Museum of London

Piotr Zawojski - Trzecia kultura a cyberkultura

VI. Sztuka i estetyka wobec mediów audiowizualnych

Antoni Porczak - Nieprosceniczna interaktywność artefaktów

Krzysztof Moraczewski - Komponent dźwiękowy kultury audiowizualnej – kilka uwag wstępnych

Tomasz Misiak - Estetyka audiosfery a okcydentalny okulacentryzm Ewa Wójtowicz - Tam i z powrotem. Transformacja cyfrowego obrazu w analogowy obiekt

Anna Nacher - Wielokrotność związków z miejscem – dyskurs przestrzeni w świecie nowych mediów

Michał Podgórski - Obraz i dźwięk – co nas bardziej oszukuje i co nas bardziej oszuka

Agnieszka Karpowicz - Nowe media – nowa sztuka. Awangardowe formy artystyczne w perspektywie przemian medialnych

 Marta Zawodna - Sztuka Holokaustu. Medium pamięci czy pamięć zmedializowana?

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl