Osadniczo-ludnościowe uwarunkowania organizacji przestrzennej szkolnictwa podstawowego w Polsce. Ujęcie ilościowe
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Autor: Artur Bajerski
Grudzień 2021
Format A5
109 stron
Miękka oprawa
Przedmiotem analiz w tej książce są trzy rodzaje relacji: związek sieci szkolnej z wielkością miejscowości, wyrażanej liczbą mieszkańców; ogólne zależności statystyczne
pomiędzy podstawowymi charakterystykami osadniczo-ludnościowymi i cechami sieci szkolnej oraz zależności przestrzenne osadnictwa i sieci szkolnej w wymiarze ogólnokrajowym. Wykorzystywane w tym opracowaniu informacje statystyczne można podzielić na trzy kategorie: dane o szkołach, dane ludnościowe oraz dane uzupełniające. Dane o szkołach obejmują różnorakie zestawy informacji charakteryzujących szkoły podstawowe. Bazowo były to przede wszystkim liczne raporty („wyciągi”) z Systemu Informacji Oświatowej oraz dane pozyskane z Banku Danych Lokalnych GUS. Książka stanowi punkt wyjścia do dalszych bardziej szczegółowych badań. Pełniejsze zrozumienie form i siły wpływu uwarunkowań osadniczo-ludnościowych na organizację przestrzenną szkolnictwa podstawowego jest bowiem jednym z warunków prowadzenia w przyszłości racjonalnej polityki edukacyjnej na różnych poziomach terytorialnych.