Zarządzanie w turystyce kulturowej (T. I i II)
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Autor: Armin Mikos von Rohrscheidt
maj 2020
Format B5
Tom I: Konteksty, koncepcje, strategie (652 strony)
Tom II: Obszary, relacje, oferta (654 strony)
Miękka oprawa
Książka stanowi integralną całość – jednak obydwie jej części mają po części różnych adresatów.
Tom I jest adresowany w pierwszym rzędzie do:
- badaczy kultury, zarządzania turystyką i turystyki kulturowej
- akademickich dydaktyków tych przedmiotów
- autorów koncepcji produktów turystyki kulturowej, w tym nowych szlaków kulturowych, mikroregionalnych programów zarządzania turystyką i cyklicznych eventów przyciągających turystów.
Tom II powinien zainteresować szerokie grono odbiorców:
- dydaktyków turystyki kulturowej i w ogóle turystyki
- studentów turystyki i turystyki kulturowej i zarządzania nimi
- pracowników organów samorządowych zajmujących się turystyką i jej promocją
- właścicieli i merytorycznych pracowników biur podróży
- zarządców muzeów i centrów interpretacji dziedzictwa oraz pracowników działów edukacji i obsługi turystyki
- liderów klastrów turystycznych, lokalnych organizacji turystycznych i ekomuzeów
- pilotów wycieczek
- samodzielnych gospodarzy obiektów-atrakcji
- interpretatorów dziedzictwa (w tym lokalnych przewodników), którzy opracowują
- realizują i dystrybuują własne programy w ramach produktów turystycznych.
Pierwszy tom analizuje konteksty i uwarunkowania zarządzania w turystyce kulturowej, ważniejsze grupy uczestników procesów zarządczych i ich wzajemne relacje oraz potencjalne konflikty między nimi. Obszary działań opisano w kontekście czterech funkcji zarządzania (planowanie, organizowania, kierowanie i kontrolowanie), uzupełniając je o problematykę zarządzania konfliktami i zarządzania kryzysowego. Osobny rozdział poświęcony podejściom i koncepcjom zarządzania w turystyce kulturowej kończy autorska koncepcja zarządzania organizacjami. Następnie szeroko omówiono najczęściej stosowane strategie organizacji dla zarządzania własną ofertą turystyczną. Kolejna grupa analiz dotyczy sposobów zarządzania w nowych formach turystyki kulturowej, zyskujących na popularności w ostatnich latach. Tom zamyka rozdział poświęcony zarządzaniu turystyką kulturową w najbliższej przyszłości, obejmujący m.in. analizę trendów, opis głównych komponentów marketingu oraz rekomendacje dotyczące wprowadzania nowoczesnych narzędzi i technologii w obszarze komunikacji i kreowania doświadczeń.
Spis treści tomu I:
Wprowadzenie: kontekst, cele i metody analizy, układ treści
1. Zarządzanie w turystyce kulturowej: pojęcie, jego zakres i kluczowe uwarunkowania
2. Podmioty zaangażowane w zarządzanie i ich wzajemne relacje
3. Podstawowe funkcje zarządzania w kontekście specyfiki i potrzeb turystyki kulturowej
4. Koncepcje i podejścia przydatne w zarządzaniu w turystyce kulturowej
5. Strategie zarządzania w turystyce kulturowej
6. Nowe formy turystyki kulturowej i ich założenia koncepcyjne
7. O zarządzaniu turystyką kulturową w najbliższej przyszłości
Bibliografia
Netografia
Spis rycin
Spis tabel
Spis studiów przypadków
Drugi tom obejmuje szczegółowe analizy zarządzania biurami podróży organizującymi wycieczki kulturowe, turystyką kulturową w miejscowościach i mikroregionach, zarządzania cyklicznymi eventami kulturowymi przyciągającymi turystów, zarządzania turystyką kulturową w ramach większej oferty organizacji turystycznych i szerszych działań podejmowanych przez samorządy, a także zarządzania funkcją turystyczną muzeów, centrów interpretacji dziedzictwa, zabytków, obiektów sakralnych i ekomuzeów. Zawiera on kilkadziesiąt studiów przypadków i setki szczegółowych rekomendacji, które menedżerowie i liderzy organizacji mogą wykorzystać zarówno w tworzeniu długofalowych strategii, jak i w swojej codziennej pracy.
Spis treści tomu II:
8. Zarządzanie operatorami wycieczek turystyczno-kulturowych
9. Zarządzanie obszarowe w turystyce kulturowej
10. Zarządzanie eventami kulturalnymi adresowanymi do turystów i ich produktami turystycznymi
11. Zarządzanie ofertą turystyczno-kulturową przez samorządy, terytorialne organizacje zarządzania turystyką i ekomuzea
12. Zarządzanie funkcją turystyczną w obiektach stanowiących atrakcje turystyki kulturowej
Zakończenie
Bibliografia
Netografia
Spis rycin
Spis tabel
Spis studiów przypadków
Abstract