Zarządzanie w turystyce kulturowej (T. I i II)

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 89,00 zł 89.00
ilość egz.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Autor: Armin Mikos von Rohrscheidt

maj 2020

Format B5

Tom I: Konteksty, koncepcje, strategie (652 strony)

Tom II: Obszary, relacje, oferta (654 strony)

Miękka oprawa

 

Książka stanowi integralną całość – jednak obydwie jej części mają po części różnych adresatów.

Tom I jest adresowany w pierwszym rzędzie do:

  • badaczy kultury, zarządzania turystyką i turystyki kulturowej
  • akademickich dydaktyków tych przedmiotów
  • autorów koncepcji produktów turystyki kulturowej, w tym nowych szlaków kulturowych, mikroregionalnych programów zarządzania turystyką i cyklicznych eventów przyciągających turystów.

Tom II powinien zainteresować szerokie grono odbiorców:

  • dydaktyków turystyki kulturowej i w ogóle turystyki
  • studentów turystyki i turystyki kulturowej i zarządzania nimi
  • pracowników organów samorządowych zajmujących się turystyką i jej promocją
  • właścicieli i merytorycznych pracowników biur podróży
  • zarządców muzeów i centrów interpretacji dziedzictwa oraz pracowników działów edukacji i obsługi turystyki
  • liderów klastrów turystycznych, lokalnych organizacji turystycznych i ekomuzeów
  • pilotów wycieczek
  • samodzielnych gospodarzy obiektów-atrakcji
  • interpretatorów dziedzictwa (w tym lokalnych przewodników), którzy opracowują
  • realizują i dystrybuują własne programy w ramach produktów turystycznych.

 

Pierwszy tom analizuje konteksty i uwarunkowania zarządzania w turystyce kulturowej, ważniejsze grupy uczestników procesów zarządczych i ich wzajemne relacje oraz potencjalne konflikty między nimi. Obszary działań opisano w kontekście czterech funkcji zarządzania (planowanie, organizowania, kierowanie i kontrolowanie), uzupełniając je o problematykę zarządzania konfliktami i zarządzania kryzysowego. Osobny rozdział poświęcony podejściom i koncepcjom zarządzania w turystyce kulturowej kończy autorska koncepcja zarządzania organizacjami. Następnie szeroko omówiono najczęściej stosowane strategie organizacji dla zarządzania własną ofertą turystyczną. Kolejna grupa analiz dotyczy sposobów zarządzania w nowych formach turystyki kulturowej, zyskujących na popularności w ostatnich latach. Tom zamyka rozdział poświęcony zarządzaniu turystyką kulturową w najbliższej przyszłości, obejmujący m.in. analizę trendów, opis głównych komponentów marketingu oraz rekomendacje dotyczące wprowadzania nowoczesnych narzędzi i technologii w obszarze komunikacji i kreowania doświadczeń.

Spis treści tomu I:

Wprowadzenie: kontekst, cele i metody analizy, układ treści

1. Zarządzanie w turystyce kulturowej: pojęcie, jego zakres i kluczowe uwarunkowania

2. Podmioty zaangażowane w zarządzanie i ich wzajemne relacje

3. Podstawowe funkcje zarządzania w kontekście specyfiki i potrzeb turystyki kulturowej

4. Koncepcje i podejścia przydatne w zarządzaniu w turystyce kulturowej

5. Strategie zarządzania w turystyce kulturowej

6. Nowe formy turystyki kulturowej i ich założenia koncepcyjne

7. O zarządzaniu turystyką kulturową w najbliższej przyszłości

Bibliografia

Netografia

Spis rycin

Spis tabel

Spis studiów przypadków

 

Drugi tom obejmuje szczegółowe analizy zarządzania biurami podróży organizującymi wycieczki kulturowe, turystyką kulturową w miejscowościach i mikroregionach, zarządzania cyklicznymi eventami kulturowymi przyciągającymi turystów, zarządzania turystyką kulturową w ramach większej oferty organizacji turystycznych i szerszych działań podejmowanych przez samorządy, a także zarządzania funkcją turystyczną muzeów, centrów interpretacji dziedzictwa, zabytków, obiektów sakralnych i ekomuzeów. Zawiera on kilkadziesiąt studiów przypadków i setki szczegółowych rekomendacji, które menedżerowie i liderzy organizacji mogą wykorzystać zarówno w tworzeniu długofalowych strategii, jak i w swojej codziennej pracy.

Spis treści tomu II:

8. Zarządzanie operatorami wycieczek turystyczno-kulturowych

9. Zarządzanie obszarowe w turystyce kulturowej

10. Zarządzanie eventami kulturalnymi adresowanymi do turystów i ich produktami turystycznymi

11. Zarządzanie ofertą turystyczno-kulturową przez samorządy, terytorialne organizacje zarządzania turystyką i ekomuzea

12. Zarządzanie funkcją turystyczną w obiektach stanowiących atrakcje turystyki kulturowej

Zakończenie

Bibliografia

Netografia

Spis rycin

Spis tabel

Spis studiów przypadków

Abstract

 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl